Something hidden. Go and find it …..

Palenque Chiapas Mexico 2003

Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges — Something lost behind the Ranges. Lost and waiting for you. Go!”
– The Explorer by Rudyard Kipling –

VW Kever Mexico 2003

Een paar jaren geleden hadden wij het idee om onze vakanties op een andere manier in te gaan vullen. Voorheen was dit over het algemeen lekker naar een zonnige bestemming. Waar we dan een weekje of twee niets anders deden dan eten, drinken, in de zon liggen en veel slapen. In 2003 werd het anders ……..

We gingen een verre reis maken: 3 weken naar Mexico. Natuurlijk waren we ook van plan om een paar dagen in de zon te liggen, maar het plan was ook om echt iets van Mexico te zien. Omdat dit onze eerste verre reis was, regelden we eigenlijk alles al vanuit Nederland: auto huren (een echte, ouderwetse kever), de hotels onderweg en aan het einde een resort voor een paar dagen zon, zee en strand. In iets meer dan 2 weken hebben we met de kever een rondje Yucatan (een schiereiland in het Oosten van Mexico) gedaan. Ook al hadden we de hotels van te voren geboekt, toch hadden we een enorm gevoel van vrijheid. Lekker met de auto door Mexico, gaan we links of toch rechts af? We kwamen soms in plaatsen waar we geen enkele toerist tegen kwamen. Onderweg vele mooi dingen gezien. Zeer indrukwekkend!

Palenque Chiapas Mexico 2003

Chichén Itzá El Castillo Mexico 2003

Maar ja….. toen hadden we een probleem: na 3 weken waren we weer thuis en hadden we een virus opgelopen……… het “Reis-virus”. In ons vliegtuig op de terugweg vanuit Mexico waren we gelijk met nieuwe vakantie plannen bezig. Samen willen we nog heel veel van de wereld zien. Genieten van het land, de natuur, de cultuur beleven,  nieuwe mensen ontmoeten en hopelijk interessante foto’s maken.

Sinds onze eerste verre reis naar Mexico zijn we nog een keer in Mexico geweest en zijn we ook nog  in Thailand, Cambodja, Vietnam, Peru en Marokko geweest. Onze eerste verre reis naar Mexico was bijna volledig vanuit Nederland georganiseerd, maar onze reizen daarna niet meer. Als we nu naar een nieuwe bestemming vliegen dan regelen we eigenlijk alleen onze vliegticket en de rest zien we dan wel ter plekke. Van alle landen die wij in de afgelopen jaren bezocht hebben zal ik in de komende tijd foto’s gaan plaatsen.